Kjøpsbetingelser
KJØPSBETINGELSER
Vi følger lovene nedenfor:
PRISER
Prisen er i NOK inkl. Moms.
Du betaler ingen avgifter, du betaler for varen + frakten på 99.-
Dessverre sender vi ikke til Svalbard og Jan Mayen.
FRAKTKOSTNAD
Vi praktiserer fast frakt på 99.- NOK uansett ordrestørrelse.
Fra og med 1. oktober 2022 vil oppbevaringstiden for pakker levert til leveringsstedet og pakkeboksen endres fra 14 til 7 dager.
TRANSPORT
Levering 7-14 virkedager for lagerførte varer, med mindre annet er angitt på varen.
Merk at i løpet av sommeren, julen og kampanjer kan leveringstiden bli noe lengre.
Har du bestilt varer med ulike leveringstider så sendes ordren samlet når alle varene dine er ankommet vårt lager.
Vi sender ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Alle våre ordrer sendes fra vårt lager i Sverige, Kristianstad med DHL/Bring og leveres til ditt nærmeste utleveringssted. Store sendinger leveres hjem til deg som DHL/Bring Home Delivery.
Hvis et produkt er en såkaldt bestillingsvare (angivet i produktinformationen), er leveringstiden lidt længere.
Den forventede leveringstid er angivet på varen.
Viktig oppdatering angående levering av pakker til Norge. Fra og med 17. juni 2024 vil alle pakker til Norge bli sendt med Brings Pick-Up Drop-Off (PUDO) tjeneste. Dette nye systemet har som mål å tilby en mer effektiv og praktisk måte for kunder å motta pakkene sine.
Nøkkeldetaljer for den nye leveringsprosessen:
1. Utpekte hentepunkter: Pakker vil bli sendt til utpekte hentesteder i stedet for å bli levert til kundens hjemmeadresse.
2. Tildeling av hentepunkter: Det spesifikke hentepunktet for hver pakke vil bli tildelt av Bring basert på kundens hjemmeadresse postnummer og gatenavn.
3. Kundevarsler: Kunder vil motta informasjon om deres utpekte hentepunkt via e-post og SMS-varsler.
4. Alternativ for hjemlevering: Kunder som foretrekker hjemlevering kan bytte fra PUDO til hjemlevering ved hjelp av Bring-appen. Eventuelle tilleggskostnader som påløper for å endre leveringstjenesten vil bli fakturert direkte til kunden.
BESTILLINGSVARE
Dersom produktet er lagt inn som Lagerstatus: Bestillingsvare betyr dette at vi ikke har produktet på lager, men at vi personlig bestiller det hjem til deg når vi har mottatt din bestilling med forbehold for sluttsalg hos vår leverandør.
Forsinkelser av ulike årsaker kan dessverre oppstå mellom produsent-leverandør, leverandør - Hemmets Hjärta, så forventet leveringstid er kun en estimert leveringstid. Vi prøver imidlertid å gjøre vårt ytterste for å informere evt forsinkelser til vedkommende dersom dette skjer.
Du vil motta en e-post med sporingsnummer når forsendelsen har forlatt vårt lager.
Har du bestilt varer med ulik leveringstid, sendes alt samlet så snart de bestilte varene har ankommet vårt lager.
ANNULLERING AV BESTILLINGER
Hvis du ønsker å kansellere din bestilling, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig på post@hemmetshjarta.se og vi vil komme tilbake til deg så snart vi kan.
Kommer saken til oss i løpet av en helg eller helligdag, vil vi komme tilbake til deg første hverdag etterpå.
Vær oppmerksom på at bestillingen din først kanselleres når du har mottatt bekreftelse fra kundeservice.
Dersom du ønsker å kansellere en vare som har lagerstatus Bestillingsvare, vil du bli belastet med et gebyr på 20 % av varens verdi dersom bestillingen er kommet for langt i prosessen. Men hvis leverandøren ikke har behandlet bestillingen vår, har vi ingen problemer med å kansellere bestillingen din uten avgiften.
OPPGITT FEIL/UFULLSTENDIG ADRESSE
Kunden er ansvarlig for at Hemmets Hjärta alltid blir informert om riktig telefonnummer, navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Hvis pakken ikke kan leveres eller hentes på grunn av feil eller ufullstendig adresseinformasjon, utgått legitimasjon osv., Er dette ikke noe som Hemmets Hjärta kan endre med transportøren ettersom DHL ikke endrer navn/adresse på sendinger pga. risiko for svindel.
Kommer sendingen i retur pga. feil eller ufullstendig adresseinformasjon, pakken blir behandlet som: Ikke uthentet sending.
IKKE UTHENTET SENDING
Sendingen din blir liggende på ditt utleveringssted i 14 dager fra sendingens ankomst, blir den ikke hentet ut så går den automatisk i retur til hemmets Hjärta.
Fra og med 1. oktober 2022 vil oppbevaringstiden for pakker levert til leveringsstedet og pakkeboksen endres fra 14 til 7 dager.
Sendinger som ikke blir hentet ut og kommer i retur til vårt lager, vil bli belastet en ekstra kostnad på 800.- NOK for å dekke våre og transportørens håndteringskostnader.
Dersom forsendelsen inneholder bestillingsvarer tilkommer et gebyr på 20 % av varens verdi.
For ikke uthentede sendinger som sendes med pall (møbler), belastes den reelle returfrakten + avgiftene ovenfor.
Avgiften ikke uthentet sending beregnes av ordreverdien.
Vi erstatter ikke bortkommende sendinger hvis det er oppgitt feilaktige eller ufullstendige adresseopplysninger.
INFORMATION OM ATT DIN SENDING HAR KOMMET FRAM.
Når sendingen din har kommet til ditt utleveringssted og er klar til å hentes, vil det bli sendt en melding til deg via sms eller e-post med pakkenes forsendelsesnummer og informasjon om hvor du kan hente ut din sending.
VED SYKDOM ELLER ANDRE FOREBYGGELSER:
Når du henter en forsendelse på et av DHL Service Points eller terminaler, må gjeldende forsendelsesnummer og mottakerens ID fremvises. Dersom det er bud som skal hente forsendelsen skal også budets legitimasjon fremvises.
Vi erstatter ikke tapte pakker hvis feil eller ufullstendig adresseinformasjon er oppgitt.
NY BRUKER/KUNDE
Når du oppretter en ny bruker / ny kunde, aksepterer du kjøpsbetingelsene våre og at Hemmetshjarta.no legger deg inn i vårt kunderegister og som nyhetsbrevleser. Der får du tilbud og informasjon direkte via din e-post.
ÅPENT KJØP/RETUR
Ved åpen kjøp/retur blir betingelsene som gjelder i samsvar med angrerettloven.
Du har rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager. Angrefristen starter den dagen du henter/mottar din sending.
Ønsker du å bruke din angrerett så sendt en e-post til post@hemmetshjarta.se der du informerer oss om at du ønsker å benytter deg av din angrerett innen 14 dager.
Det er du som benytter deg av din angrerett som må ordne med returen og betaler alle returkostnadene.
Returner ingen varer uten att du først kontakter oss på: post@hemmetshjarta.se
Hvis du returnerer varer uten å ha vært i kontakt med oss, vil din retur bli registrert først når den ankommer vårt lager, og da er det muligheter for at angrefristen på 14 dager er passert, og din retur vil ikke bli godkjent.
For at retur skal bli godkjent, kreves det at produktet er i originalemballasjen, være hel, ubrukt og i samme stand som da du mottok varen.
Fyll i angreskjemaet som fulgte med i din sending og legge skjemaet sammen med det du ønsker å returnere og levere inn din sending hos din transportør.
Det er du som benytter deg av din angrerett som betaler returkostnadene og du velger selv transportør.
Vær oppmerksom på at det tilkommer avgifter slik som tollbehandlinger ved retur til Sverige, alle disse avgiftene og kostandene skal betales av avsender.
Blir vi som mottaker belastet for importdeklarasjon på 220.- + moms eller andre kostnader vedrørende din retur, så vil sendingen bli avvist av oss eller at disse avgiften bli trukket ifra verdien på din retur.
PAKK SENDINGEN GODT!
Du er ansvarlig for produktet til det kommer til vårt lager. Sørg for å pakke varen slik at den kan takle håndteringen under reisen tilbake til oss. Varer som har blitt skadet under transporten eller som ikke har kommet fram, vil ikke bli refundert, og du må selv ta klagen mot transportøren.
Vi har dessverre ikke muligheten til å administrere bytte av varer.
Hvis du vil bytte til et annet produkt, gjør du dette ved å legge inn en ny ordre.
Kontakt oss på post@hemmetshjarta.se hvis du har spørsmål rundt dette.
Når den returnerte varen er blitt inspisert av oss og returen er godkjent, vil vi tilbakebetale kjøpesummen for varen (e) (unntatt frakt og avgifter) umiddelbart etter mottak av returen.
Dette beløpet vil være synlig på kontoen din i løpet av de neste dagene hvis du betaler med kort. Hvis du har valgt å betale med faktura, vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna.
REKLAMATION
Vi gjør alltid vårt beste for å sende ut alle varer i perfekt stand.
Skulle en vare være ødelagt ved levering eller på annen måte defekt, ber vi deg sende oss en e-post samme dag som du mottar forsendelsen.
Skriv inn ditt kundenummer/ordrenummer, bilde av varen hvor vi tydelig kan se mangelen og hvor du forklarer feilen.
Sjekk alltid pakken mens du fortsatt er på leveringsstedet.
Hvis du ser åpenbare skader på esken eller hører mistenkelig rasling, åpner du pakken mens du fortsatt er på avleveringsstedet. Personalet vil da hjelpe deg med å registrere og rapportere at kartongen er skadet.
En klage som ikke er umiddelbart synlig (skjult) skal meldes til oss umiddelbart samme dag som du mottar forsendelsen.
Vi tar kun imot klager via e-post: post@hemmetshjarta.se og vi vil komme tilbake til deg så snart vi kan. Kommer saken til oss i løpet av en helg eller helligdag, vil vi komme tilbake til deg første hverdag etterpå.
MERK FØLGENDE! Det er viktig at du kontakter vår kundeservice FØR du sender en klage tilbake til oss. Sender du varen tilbake til oss uten å ha vært i kontakt med oss, står du dessverre selv for returfrakten.
Når vi har kontrollert produktet og reklamasjonen er godkjent, refunderer vi kjøpesummen for produktet umiddelbart fra vi mottar reklamasjonen.
Dette beløpet er synlig på kontoen din i løpet av de neste dagene hvis du har betalt med kort. Dersom du har valgt å betale med faktura, vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna.
Skulle det være slik at den er feilfri eller at det har vært en håndteringsfeil, vil kunden bli belastet med 100.-/vare for sjekken og kunden vil også bli belastet for returkostnaden.
SALG TIL MINDREÅRIGE
For å kunne handle i vår nettbutikk, må du ha fylt 18 år.
BILDER & PRODUKTBESKRIVELSE
Vi forbeholder oss retten til å gjøre typografiske feil, produktendringer, prisjusteringer og fargeavvik. Skulle det være åpenbare feil som feil pris, forbeholder vi oss retten til å justere eller kansellere bestillinger.
Alle bilder i denne nettbutikken tilhører Hemmetshjarta og er beskyttet av copyright. Kontakt oss når du bruker bildene våre.
Vi kan ikke garantere at en vare som vises i butikken, gjenspeiler fargene den har i virkeligheten. Hvordan fargen gjengis avhenger av innstillingene på datamaskinen din.
FORSØK PÅ SVINDEL
Alle forsøk på svindel blir anmeldt til politiet, og Hemmets Hjärta forbeholder seg retten til å kansellere kjøpet hvis det er frykt for svindel.
Vi forbeholder oss også retten til å nekte tjenester til noen, uansett årsak når som helst.
KONTAKT OSS
Vi ønsker at det skal være en positiv opplevelse å handle hos oss.
Ta kontakt hvis det er noe i hjertet ditt - ris eller ros, eller hvis det er noe vi kan hjelpe deg med.
Vi mottar ikke spørsmål, klager eller andre saker over telefon av den enkle grunnen at vi er en nettbutikk og kan ha behov for bilder eller annen informasjon som ikke kan gis via en telefonsamtale. Samt dokumentere hva vi blir enige om.
Vi ber deg om å kontakte oss via e-post, og vi vil svare med glede så snart vi bare kan post@hemmetshjarta.se
(Ikke kontakt oss via Facebook, Instagram eller andre sosiale medier når det gjelder viktige meldinger, spørsmål angående bestillinger, kundeinformasjon etc. Det er så lett at vi overser dette, og du må vente unødvendig på svar. Kontakt oss via vår e-post post@hemmetshjarta.se På forhånd tusen takk!)
BETALING
I samarbeid med Klarna tilbyr vi kortbetaling, faktura og konto/delbetaling.
Ved å gjennomføre et kjøp så godtar du våre kjøpsbetingelser.
Ha en fin dag!
Vennlig hilsen
Hemmets Hjärta